La Canillo Trail reuneix 240 participants aquest cap de setmana i converteix el centre canillenc en el punt neuràlgic de les proves
Els guanyadors i guanyadores de la Marató han estat Pere Aurell i Aitana Domènech Martínez i del trail 24K han estat Joan Gual Ruiz i Caitlin Fielder.
Canillo és l’escenari aquest cap de setmana d’una nova edició de la Canillo Trail, que aplega 240 participants repartits entre les diferents modalitats. Les arribades de totes les proves es concentren davant del Comú de Canillo, convertint el centre de la parròquia en el punt neuràlgic de la festa esportiva.
Aquest dissabte al matí s’ha donat el tret de sortida amb la marató de 42 quilòmetres, que ha arrencat puntualment a les set del matí des de Sant Pere del Tarter. Poc després, a les nou, ha començat la cursa de 24 quilòmetres, amb un ambient esportiu i festiu que ha omplert la parròquia de corredors i aficionats. Els participants han recorregut indrets emblemàtics com Meritxell, el pont tibetà de Canillo, la Cabana Sorda, la vall d’Incles i Sicaro, abans d’afrontar el tram final de retorn pel Gall de Bosc fins a l’arribada davant del Comú.
Resultats d’avui
En la marató masculina, la victòria ha estat per Pere Aurell, amb un temps final de (4h51:46). El segon lloc ha estat per Xevi Brangolí Vaquerizo (5h02:44) i el tercer per Jorge García Rodríguez (5h20:51).
En la marató femenina, la primera posició ha estat per Aitana Domènech Martínez, amb (6h51:56), seguida de Judit Pascual Ferrer (6h52:37) i de Mireia Serra Padullers (6h55:30).
Pel que fa a la Trail 24 km masculina, el més ràpid ha estat Joan Gual Ruiz, amb un temps de (2h46:17). El segon classificat ha estat Juan Navarro Moreno (2h48:33) i el tercer Jordi Poch Morgade (2h52:13).
En categoria femenina de la Trail 24 km, la victòria ha estat per Caitlin Fielder, que ha completat el recorregut en (3h07:38). El segon lloc ha estat per Katie Morgan (3h07:55) i el tercer per Nikola Matkova (3h14:44).
Programa de diumenge
Demà diumenge la Canillo Trail viurà la segona jornada amb quatre distàncies i la tradicional caminada popular. A les vuit i mitja del matí s’iniciarà la cursa de 25 quilòmetres, seguida de la prova de 15 quilòmetres, que donarà la sortida a dos quarts de deu. A les deu serà el torn dels participants de la cursa de 10 quilòmetres i, de manera paral·lela, també començarà la caminada popular, oberta a tothom que vulgui gaudir de la muntanya a ritme més tranquil. Els més petits seran protagonistes amb la cursa infantil de 300 metres, que posarà el punt i final al matí esportiu. Els recorreguts de diumenge conduiran els corredors fins al Pic de Maians i al Cap de Rep, abans d’emprendre el retorn cap al centre de Canillo.
Segons la consellera d’Infància, Joventut I Esports, Laura Riba, “amb circuits exigents i paisatges d’alta muntanya, la Canillo Trail es consolida com una cita de referència en el calendari de curses de muntanya d’Andorra, reunint tant corredors experimentats com aficionats que volen gaudir de l’entorn natural de Canillo”.