Vés al contingut

. . . .

consell de comú

El Comú de Canillo presenta un resultat positiu de gairebé 4 milions d’euros durant el primer semestre de l’any amb un rati d’endeutament del 0%

15 setembre, 2025

El Consell de Comú Sabut, anomenat “Per arrendar els hostals”, reunit avui a les 16:00 h, ha celebrat sessió en què s’han tractat diverses qüestions de gestió comunal i, de manera destacada, s’ha presentat l’execució pressupostària corresponent al segon trimestre de l’exercici 2025.

 

Segons les dades tancades a 30 de juny del 2025, el resultat pressupostari mostra un superàvit de 3.959.258 €, fet que consolida la bona salut financera de la corporació i permet avançar en el compliment dels objectius marcats a l’inici del mandat. Cal afegir que la tresoreria neta registra una xifra positiva de 8.774.746 € i sense endeutament amb un rati d’endeutament del 0 %.

 

En l’apartat d’ingressos liquidats, 10.758.911 € es constata un bon ritme de recaptació en els capítols vinculats als tributs i taxes comunals, així com en determinades transferències rebudes. Aquest comportament permet anticipar que els objectius de recaptació fixats per a l’exercici es podran assolir amb garanties.

 

Pel que fa a les despeses liquidades, 6.799.653 €, la seva execució s’ha mantingut dins dels marges previstos, amb una gestió ajustada i responsable. El gruix s’ha destinat a serveis essencials, manteniment d’infraestructures i a la preparació de projectes d’inversió estratègica que es desenvoluparan en la segona meitat de l’any.

 

L’informe també posa de manifest la situació de l’endeutament i la tresoreria del Comú, que es manté en nivells sostenibles. La reducció de la pressió financera i la disponibilitat de recursos líquids permeten al Comú encarar noves inversions sense comprometre l’estabilitat econòmica.

 

Segons el Cònsol major del comú de Canillo, Jordi Alcobé , “aquests resultats són fruit d’una política de contenció de despesa i d’una administració acurada dels recursos públics, alhora que reflecteixen l’aposta per destinar més recursos a la modernització de serveis i a la promoció del desenvolupament local”

 

A més de la liquidació pressupostària, durant la sessió s’han tractat altres punts rellevants, entre els quals destaquen:

 

➢ Després de la bona acceptació de la temporada passada, hi haurà una segona edició del Lúdic Canillo per la temporada 2026 amb l’IPC actualitzat amb algunes novetats com: ampliació de l’edat dels infants que serà de 3 a 16 anys, adults en grups de 8 d’iniciació, habilitació de la primera setmana de vacances escolars de Pasqua, entre d’altres.

 

S’ha aprovat l’actualització únicament segons l’IPC dels preus públics del Lúdic Canillo que seran els següents:

  • Infants de 3 a 6 anys (amb un mínim de dos anys de residència a la parròquia).
  • Un dia a la setmana (diumenge): 150 euros per 11 dies d’activitat.
  • Han de tenir 3 anys complerts abans de l’1 de gener de 2026.
  • Infants i joves de 7 a 16 anys (amb un mínim de dos anys de residència a la parròquia).
  • Un dia a la setmana (dissabte o diumenge): 150 euros per 11 dies d’activitat.
  • Dos dies a la setmana (dissabte i diumenge): 220 euros per 21 dies d’activitat. Adults (amb un mínim de dos anys de residència a la parròquia):
  • Grup d’iniciació: 250 euros per 8 dies d’activitat.
  • Grup mínim de 8 persones per realitzar l’activitat.
  • Lúdic Campus (amb un mínim de dos anys de residència a la parròquia), durant la primera setmana de vacances escolars de Pasqua (del 30 de març al 2 d’abril de 2026):
  • De 8:55 h a 13:00 h: 90 euros
  • De 8:55 h a 17:00 h, amb dinar inclòs: 120 euros

 

 

➢ Ordinació sobre la col·locació i instal·lació de rètols indicadors, comercials i publicitaris

 

Un altre dels punts de la sessió ha estat l’aprovació de la nova Ordinació sobre la col·locació i instal·lació de rètols indicadors, comercials i publicitaris a la parròquia de Canillo.

 

La normativa respon a la necessitat d’unificar criteris estètics i tècnics, ordenar la imatge urbana i turística i clarificar els procediments d’autorització davant el creixement d’activitat comercial i professional a la parròquia.

 

Els principals punts regulats són:

  • Tipologies de rètols: indicadors (oficials i unificats pel Comú), comercials (lligats a l’activitat autoritzada) i publicitaris (només en supòsits concrets com obres, venda/lloguer d’immobles, fires o menús de restauració).
  • Prohibicions: rètols en zones forestals, bordes i cabanes, murs i tanques; rètols lluminosos o pantalles LED (excepte farmàcies i centres de salut); i símbols de caràcter polític, religiós o esportiu diferents de la bandera andorrana.
  • Responsabilitats: els titulars dels establiments hauran de vetllar pel manteniment dels seus rètols i suportar els costos en cas de deteriorament o retirada.
  • Règim sancionador: infraccions lleus, greus i molt greus, amb multes d’entre 2.000 € i 15.000 €, i obligació de retirada en cas d’incompliment.

 

 

L’Ordinació estableix també disposicions transitòries perquè els rètols existents s’adaptin als nous criteris en terminis concrets, evitant una aplicació sobtada i garantint una implantació progressiva.

 

Queda bonificada al 100% la quota de rètols publicitaris d’activitats esportives o d’esdeveniments, fires i mercats que es celebrin a la parròquia de Canillo i també queda bonificada al 100% la quota de rètols publicitaris de menús i/o cartes d’establiments comercials del ram de la restauració.

 

➢ Urbanisme i habitatge

S’ha aprovat la tramitació de l’ordenació comunal per a la definició volumètrica d’un projecte d’habitatges a Prats. Es tracta d’un edifici plurifamiliar i sis habitatges adossats situada al camí Ral de Prats.

 

➢ Recollida selectiva i deixalleria

 

Finalment, s’han aprovat diversos suplements de crèdit destinats a les comissions d’Agricultura, Patrimoni Natural i Energies Renovables, Obres i Embelliment, i Gestió d’Infraestructures i Via Pública com és el pagament de 53.000 € destinat a recollida selectiva i liquidació dels treballs de la deixalleria dels anys 2023,2024 i 2025.

 

El Cònsol major del comú de Canillo, Jordi Alcobé ha remarcat que “amb aquesta sessió, el Comú reforça el seu compromís amb la transparència i la gestió responsable dels recursos públics, posant l’accent en la consolidació econòmica i en la millora de serveis i infraestructures al servei de la ciutadania”.