El Canillo Escènic Arts arrenca amb èxit de públic a l’amfiteatre del Prat del Riu
La quarta edició del festival Canillo Escènic Arts ha donat el tret de sortida aquest dissabte amb una jornada inaugural marcada per una gran afluència de públic i un ambient festiu a l’aire lliure. L’amfiteatre del Prat del Riu, un dels nous espais escènics habilitats aquest any, ha estat l’escenari central de les primeres actuacions, que han tingut una resposta entusiasta per part dels assistents.
El festival s’ha inaugurat, a les set de la tarda, amb l’espectacle “Dolce Salato”, de la companyia italiana Cià Carpa Diem. Una parella de forners ha protagonitzat una divertida i entranyable història de rivalitat i complicitat a la cuina, combinant teatre gestual, humor i moviment. El públic ha rigut i aplaudit en diverses ocasions, especialment les escenes més còmiques i coreografiades.
A continuació, la plaça hi arriba l’“Ambulant”, una proposta de circ contemporani de la companyia espanyola La Fam Produccions. L’espectacle, amb una posada en escena colorista i una narrativa emotiva, ha presentat una família nòmada que comparteix la seva quotidianitat a través de números d'acrobàcia, malabars i teatre. La connexió amb el públic ha estat immediata, amb ovacions al final de l’actuació.
La jornada es tanca a l’antic Càmping Pla, amb l’obra “ARIA” del Zenit Aerial Ballet. El ballet aeri, inspirat en Les Quatre Estacions de Vivaldi, captiva l’audiència amb coreografies aèries de gran bellesa i simbolisme. Suspeses en l’aire, les ballarines han ofert un espectacle visualment impressionant, que ha convertit la nit canillenca en una experiència poètica.
Segons el conseller de Promoció Turística i Comercial del comú de Canillo, Àlex Kinchella, “l’ampliació dels espais i també dels horaris de tarda fan que el festival sigui el complement ideal per passar una jornada d’oci a Canillo i el públic està responent a les novetats d’enguany”.
Després de l’estrena d’aquest dissabte, el festival continuarà els propers dies amb una àmplia i variada programació destacant:
- Diumenge 3 d’agost, la plaça Prat del Riu acollirà “RODEO” de La Banda de Otro, un espectacle de dansa i acrobàcia que dona una nova vida al món dels vaquers, a partir de les 19.00 h.
- Divendres 8 d’agost, a la plaça Carlemany, es presentarà “Set Ratiolins Cecs” de la companyia andorrana Una Maleta de Contes, a les 19.00 h. A continuació, a les 21.00 h, l’Edifici Telecabina serà l’escenari de “Goja” de Non Project, una proposta sensorial i poètica centrada en la natura i la feminitat.
- Divendres 8 i dissabte 9 d’agost, el Càmping Pla es transformarà amb l’espectacular “Instal·lació de Foc” de la companyia francesa Cie Carabosse, una experiència immersiva de llum i sons que començarà a les 22.00 h.
El públic també podrà gaudir durant tota la setmana de la instal·lació escultòrica “Fontada” al Riu Valira d’Orient, així com de propostes familiars i experimentals com “Contes del Canelobre”, “Check-out”, “KoLabC” i la comèdia musical “Maestrissimo”.
Amb aquesta programació diversa i de qualitat, el Canillo Escènic Arts es consolida com una de les cites culturals de referència dels Pirineus, combinant cultura, entorn i emoció en un format obert a tothom.
Kinchella afegeix que “aquesta proposta artística no només busca entretenir, sinó també generar un impacte cultural i turístic en la zona”.
A continuació, es detallen les diverses ubicacions de les activitats i espectacles que tenen lloc en diversos punts de Canillo:
- Plaça Prat del Riu - Espectacles
- Riu Valira d’Orient - Projecte escultòric
- Edifici Telecabina - Dansa
- Antic Càmping Pla - Espectacles
- Església Sant Pere del Tarter - Concerts
- Callissa del Carrer Perdut - Racó poètic
- Plaça Carlemany: Espectacles
El Canillo Escènic Arts vol ser un punt de trobada per a aquells que volen gaudir de l'art en un dels entorns més espectaculars dels Pirineus. El pressupost és de 250.000 € (230.000 € a càrrec del comú de Canillo i 20.000 € d’Andorra Turisme).